Ett år, 12 månade, 52 veckor & 365 dagar..

Jag vet inte varför, men just idag har jag tänkt mycket på hur mitt liv var för ett åt sedan. Det har hänt så otroligt mycket i mitt liv det senaste året. För exakt ett år sen så gick jag i nian, sista terminen & jag var så himla skoltrött. Jag ville bara gå klart högstadiet & börja i gymnasiet. Jag mådde även väldigt dåligt på grund av olika anledningar. En person fick mig att må väldigt dåligt, jag kännde mig uttnytjad & att jag alltid var tvungen att göra som den här personen ville. Därför är jag idag, ett år senare & mycket en starkare som person, glad att jag har valt vilka personer jag vill ha i mitt liv som får mig att må bra & som inte tar massor av energi. Det tog ett tag, men när det väl var över var det väldigt skönt & en enorm lättnad. En annan anledning till att jag mådde dåligt var att en väldigt nära vän till familjen blev svårt sjuk. På fredag är det exakt ett år sedan han lämnade oss. Det var en tung, ledsen & jobbig period. Jag har ännu inte riktigt förstått att han är borta, för saknaden är så enorm. Men jag har gått vidare, acceptear att han har det bättre i där han är nu. Men jag vet att du finns med oss. Vi tänker på dig & saknar dig.

I Februari vart jag nybliven singel & mådde i själva verket väldigt dåligt över det. Men det kunde jag ju såklart inte erkänna för någon. Jag festade väldigt mycket & shoppade som aldrig förr. Då var jag glad för stunden. Jag träffade/dejtade även en kille ett tag, med det blev inget mer med det eftersom att jag fortfarande hade känslor för mitt ex. Jag & mitt ex tog upp kontakten igen & efter ett tag blev det han & jag igen, det blev vi i april 2011. 

I Maj åkte jag & min klass på klassresa till Göteborg för att på ett fint sätt avsluta våra tre år tillsammans. Jag var faktist inte ett dugg ledsen över att lämna klassen så för min del så var det ingen höjdare åka på en veckas klassresa med ett gäng som jag inte ens tyckte särskillt bra om. Dock så är Göteborg en väldigt fin stad & vissa aktiviteter som vi gjorde var roliga, även om jag skulle vilja göra det med några andra än min klasskompisar. När vi kom hem var det inte långt kvar till balen & skolavslutningen. Jag tror aldrig att jag har varit så lycklig som när jag & Madde sprang ut ur klassrummet & skrek "ÄNTLIGEN!". Där var min tid på högstadiet över, så lättad.

Under sommalovet fick jag mitt först sommarjobb. Jag jobbade hela sommaren & tjänade min första riktiga lön. Behöver jag ens säga hur skönt det var att kunna köpa det jag ville utan att mamma & pappa köpte det åt mig? Det var också väldigt nyttigt för mig att få se hur det går till i verkligheten i arbetslivet. Det känndes riktigt bra att jag gjorde något vettigt på sommarlovet & inte bara satt hemma. Självklart vart det en hel del fest,sol & bad på sommarlovet också. Jag hann även med en resa till Turkiet med min kusin,som förövrigt var den bästa resan någonsin!

Sommarlovet gick mot sitt slut & det var dags för skolstart igen. Den här gången på gymnasiet. Jag var inte särskilt nervös eller spänd, hade mer ångest över att jag skulle gå Sam på gymnasiet som ligger i staden jag bor i. Redan efter 2 dagar kände jag att den linjen inte var något för mig. Alleles för mycket plugg & det verkade faktist riktigt tråkigt. Jag tog intiativ till att ansöka till en skola som ligger någon mil utanför Stockolm, till en hudterapeututbildning. Jag kom in där & det är nog ett av de bästa valen som jag har gjort.

Skolan startade & det blev höst. Jag var väldigt engagerad i skolan(det är jag fortfarande) & jag & min dåvarande pojkvän hade det bra ihop. Jag tog ett beslut att vänja mig av med en mycket ful ovana som pågått i ca 2,5 år. Idag är jag så otroligt nörjd att jag har klarat av det. Det hade ändå pågått så pass länge så det var svårt att vänja sig av med. Någon gång i oktober började jag tveka på mitt & min dåvarande pojkväns förhållande. Det var jobbigt för mig då jag inte riktigt visste vad jag ville, jag kände mig låst. Hösten var rätt seg & jag ägnade mestadels tid åt pluggande. När jag inte pluggade var jag med mina vänner & pojkvän. Det hände alltså inte mycket under Oktober & November. I December hände dock lite mer. Jag gjorde slut med M för jag kände att det inte fanns någon mer kärlek mellan oss & att vi var mer som vänner. Vi firade julen tillsammans ändå, vi är ju så bra vänner. Det var jobbigt de första dagarna men efter någon vecka kände jag värligen att jag hade gjort rätt val. Rätt val för att jag nu faktist kände mig lyckligare, det tar emot att säga det. M är en helt underbar kille & jag tror att det var det bästa för oss båda.

Mitt 2011 slutade med att jag blev singel & det kändes bra att börja ett nytt år, 2012. Mitt år har börjat väldigt bra & jag har bara haft kul hittils. Jag tvekar inte en sekund på att det kommer fortsätta att vara roligt. Jag har lovat mig själv att det här året inte ska bli som året innan. Det har hänt så mycket på ett år både i mitt liv & med mig själv. Det har såklart hänt väldigt mycket mer än det jag skriver i bloggen, men jag orkar helt enkelt inte skriva ner allt. Jag känner framförallt att jag har vuxit som person & jag har blivit, som vi så fint kallar det, min egen bästa vän! Jag har lärt mig att inte ta åt mig om någon säger något dumt. Det biter lixom inte på mig längre. Jag har inte dåligt samvete om jag skulle gå ut & äta med en kille EN gång, som jag skulle haft för ett år sedan. Det kanske är för att mina vänner accepterar mig & stöttar mig i mina val? Därför är det så viktigt att inte ha "vänner" som gör tvärtom.

Det är som sagt väldigt mycket som har hänt, som jag väljer att inte skriva om här i bloggen. Jag vet inte varför jag skriver det här inlägget.. Jag tror att det är för att kunna kolla tillbaks om ett par år. Det kommer vara så roligt & tänk vad mycket som kommer vara annorlund då?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0